Пленарне засідання звітної наукової конференції за участю викладачів, докторантів, аспірантів педагогічного факультету

2 квітня 2024 року відбулося пленарне засідання звітної наукової конференції за участю викладачів, докторантів, аспірантів педагогічного факультету. Керівник секції педагогічних наук – заступник декана з наукової роботи, професорка Оксана Цюняк.  

Із вітальним словом виступила декан педагогічного факультету, докторка педагогічних наук, професорка Оксана Кондур. 

Доповідь на тему «Підготовка майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми» представила професорка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Оксана Протас. Оксана Любомирівна зазначила, що проблема обдарованості набуває актуальності вже протягом кількох сторіч, адже не викликає сумніву те, що потенціал обдарованості є найціннішим ресурсом духовного поступу й матеріального розвитку людства. Обдарована дитина – це особистість, яка має яскраво виражену спрямованість на здобуття наукових знань, генерування нових ідей при розв’язанні навчальних і дослідницьких завдань, критично мислить, допитлива, мотивована до сприйняття оригінального, незвичайного, вміє встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки, аналізувати інформацію, наполеглива в досягненні мети, здатна до відкритого спілкування. Одним із важливих напрямів діяльності соціального педагога  є робота з такими дітьми.

Результати власних наукових пошуків презентувала професорка кафедри початкової освіти Світлана Замрозевич-Щадріна. Світлана Романівна ґрунтовно розкрила теоретико-методологічні засади «Формування культури здоров’я особистості у вітчизняному і зарубіжному науковому дискурсі». Доповідачка зазначила, що формування ціннісного ставлення до здоров’я є важливою педагогічною проблемою, вирішення якої ґрунтується на формуванні пріоритету цінності здоров’я в загальній системі цінностей до гармонійного поєднання фізичного, духовного, психічного й соціального здоров’я. Високий рівень розвитку культури здоров’я є запорукою досягнення людиною стану гармонійного розвитку, динамічної рівноваги та ефективної взаємодії, що виявляються у її повноцінній життєвій самореалізації.

Доктор філософії, асистент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика Тарас Паска у своєму виступі розкрив «Значення науково-педагогічних ідей Народного вчителя України Петра Лосюка для формування сучасного освітнього простору України». Тарас Валерійович виокремив провідні ідеї діяльності ученого, педагога Петра Лосюка, котрий працював над розробкою регіонального пілотного проєкту «Розбудова Нової української школи в гірській місцевості Українських Карпат»; був розробником організаційно-педагогічних основ діяльності гуцульської школи, впроваджував систему трудового, естетичного й інтелектуального виховання дітей на основі декоративно-прикладного мистецтва Гуцульщини. Народного вчителя України знають і шанують в Україні і за її межами, а багатолітній науково-педагогічний доробок Петра Лосюка нині творить вагому сторінку української національної освіти ХХІ століття.

Дякуємо колегам за цікаві і змістовні доповіді.

Учасники звітної наукової конференції взяли участь в обговоренні доповідей. Упродовж 3-5 квітня відбудуться секційні засідання за участю викладачів, докторантів, аспірантів кафедр і студентів педагогічного факультету.