Викладачі факультету взяли участь у навчальних тренінгах у рамках проекту MOPED

З 29 по 31 травня 2019 року викладачі педагогічного факультету взяли активну участь у навчальних тренінгах, які відбулися у нашому університеті в рамках проекту програми ЄС Еразмус+ «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних технологій викладання – MoPED» (№586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP). Навчання здійснювалися за результатами стажувань академічної групи проекту в європейських університетах (Кіпрський університет, Університет Деусто, Краківська гірничо-металургійна академія).

На урочистому зібранні з нагоди відкриття тренінгів виступила доктор філософських наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи Галина Михайлишин, котра, як учасниця команди проекту MoPED, вказала на основних його завданнях щодо модернізації освітніх програм з підготовки вчителя для Нової української школи, акцентувала на потребі оновлення змісту освіти в університеті з використанням кращих європейських практик, підвищення якості надання освітніх послуг у руслі підготовки кваліфікованих фахівців.

Керівник академічної групи проекту, доктор педагогічних наук, професор Олена Будник подякувала присутнім за виявлені зацікавлення проектом та своєчасну реєстрацію на тренінги для отримання нових дидактичних і цифрових компетентностей; ознайомила з організаційними питаннями, ознайомила присутніх із основними завданнями тренінгів щодо модернізації змісту вищої освіти у контексті вдосконалення професійної підготовки вчителів для Нової української школи.

У тренінгах взяли участь представники від усіх кафедр факультету. Упродовж усієї роботи тренінгів учасникам були запропоновані такі теми тренінгів: Методика дослідницького навчання (Inquiry Based Learning). Онлайн/віртуальні лабораторії та симуляції. Цифрові інструменти навчання (професор Олена Будник); Особливості створення та використання дослідницьких навчальних середовищ (Inquiry Learning Spaces). Перевернуте навчання» (Flipped Learning) у закладі вищої освіти (доцент Вікторія Гнєзділова); Ціннісні орієнтири модернізації сучасної вищої педагогічної освіти. Управління класом: «учитель – антрепренер» (доцент Оксана Джус), Критичне мислення як засіб протидії маніпуляцій і фейків. Техніки зворотнього зв’язку у процесі взаємодії викладача і студента (доцент Інна Червінська); Формувальне та сумативне оцінювання результатів навчання. Відкрита школа: вітчизняний і зарубіжний досвід (доцент Тетяна Близнюк).

Основне завдання тренінгів полягало в тому, щоб ознайомити викладачів університету із кращими європейськими освітніми практиками викладання STEAM-предметів, досвідом використання інноваційних інструментів та методів навчання у закладах загальної середньої та вищої освіти, а також налагодити партнерську взаємодію у командній роботі. Учасники виявили особливу активність та відповідальність щодо участі в спільних навчаннях, працювали в групах, презентували цікаві розроблені проекти, отримали нові ідеї щодо реалізації інноваційних технологій в освітньому процесі з використанням цифрових інструментів навчання (QR-коди, Plickers, Kahoot, Mentimeter, ментальні карти та ін.), набули нові професійні вміння, обмінялися досвідом.

На завершення тренінгів відбувся зворотній зв’язок щодо актуальності, інноваційності та практичної спрямованості занять, ефективності навчань, загальних вражень про можливості налагодження спільної роботи викладачів різних напрямів наукових досліджень. Усі учасники отримали сертифікати про підвищення кваліфікації та обговорили перспективи співпраці щодо створення в університеті освітньої екосистеми MoPED задля модернізації змісту вищої освіти у контексті вдосконалення професійної підготовки вчителів для Нової української школи з використанням інноваційних педагогічних технологій.