ІІ-ий науково-методичний семінар з міжнародною участю «Підготовка і професійна діяльність фахівців зі спеціальної освіти в Україні та країнах Європи: сучасний вимір» відбувся в Чернівцях та Івано-Франківську

9 листопада  на базі лабораторії «Інноваційні технології дошкільної, спеціальної та інклюзивної освіти» Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича та навчально-наукового Ресурсного центру з інклюзивного навчання та спеціальної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника відбувся Другий науково-методичний семінар з міжнародною участю  «Підготовка і професійна діяльність фахівців зі спеціальної освіти в Україні та країнах Європи: сучасний вимір».

Захід проведено з метою підготовки та професійного зростання фахівців зі спеціальної освіти в Україні та країнах Європи, налагодження соціального партнерства різних інституцій у процесі організації роботи з дітьми з порушенням мовлення. 

З вітальним словом до учасників семінару звернулися Едуард Лапковський, кандидат медичних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника і Тетяна Федірчик, доктор педагогічних наук, професор, декан факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.

Доповіді теоретиків та практиків з Польщі, Румунії, України зацікавили широкою палітрою порушених тем і проблем. Особливо жваве обговорення супроводжувало виступ Беати Зємби-Колодзей, ад’юнкта відділу наук соціальних і гуманістичних, викладача Державної вищої професійної школи імені професора Станіслава Тарновського в Тарнобжегу. Дослідниця розкрила особливості онкологопедії як відповіді на сучасні потреби людей після лікування раку.

Проблеми і потреби дитини з порушеннями мовлення в умовах її соціального середовища проаналізувала Оксана Мондич, кандидат педагогічних наук,  доцент кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти Ізмаїльського державного гуманітарного університету.

Досвідом реалізації україно-італійських проєктів з інклюзивної освіти в Житомирському державному університеті імені Івана Франка поділився  Іван Коновальчук, доктор педагогічних наук, завідувач кафедри дошкільної освіти та педагогічних інновацій, Житомирський державний університет імені Івана Франка.

Тетяна Кудярська, доктор філософії, завідувач Логопедичного пункту Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради, викладач кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника презентувала інноваційні технології логопедичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, висвітлила основні аспекти методичного супроводу цієї діяльності й розповіла про досвід провідних логопедів регіону. До них належать учителі-логопеди вищої категорії, учителі-методисти Ірина Салига, яка успішно й результативно практикує використання мнемотехніки у роботі з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення; Наталія Богословець, яка розробила дієву методику застосування Су-Джок масажерів у логопедичній роботі з дітьми з порушеннями опорно-рухової сфери; Людмила Скавінська – авторка системи інтеграційного підходу до корекції мовлення дітей молодшого шкільного віку.

Учасники семінару висвітлили інноваційні методи й підходи в роботі спеціальних педагогів; звернули увагу на організацію, форми й особливості роботи логопедів в освітніх та неосвітніх закладах; обговорили проблеми роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями  та специфіку психолого-педагогічного супроводу дітей з порушенням мовлення в загальній і спеціальній освіті.

Майбутні логопеди, студенти українських закладів освіти, які були активними слухачами семінару, зауважили, що отримали багато цікавої інформації про нові технології й підходи у роботі логопеда. Особливо корисними були розповіді про роботу логопедів-практиків з інших країн, специфіку співпраці українських та іноземних фахівців  в організації інклюзивного навчання, практичний досвід учителів-логопедів Прикарпаття. 

Модерували захід Марія Олійник, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича (м. Чернівці, Україна) та Світлана Чупахіна, доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна).