Психологічна підтримка дітей в умовах військової агресії: хібукі-терапія, арт-терапія як самосцілююча можливість психіки. Хібукі завітав до студентів педагогічного факультету!

Навчально-науковий центр «Педагогіки та психології вищої школи» Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Педагогічного факультету під керівництвом професорки, док. філософ. наук О. В. Качмар організували зустріч з дитячою  кризовою  психологинею,  арт-терапевткою,  єдиною на Івано-Франківщині сертифікованою тренеркою з хібукі-терапії, яка трансформувалась в Україні не лише в повноцінну терапевтичну методику, але й успішно застосовується в школах як психологічний та дієвий педагогічний інструмент для підтримки дітей,  які пережили травматичні події пов’язані з війною – Тетяною Завяловою та соціальним педагогом, арт-терапевткою та тренеркою  з ейдетики, яка працює у центрі  дітей раннього розвитку “Карамелька” м. Долина Калуського ОТГ Тетяною Чернегою. 

У сьогоднішніх умовах життя українців надзвичайно важлива психологічна підтримка дітям. У зв’язку з постійним впливом на дітей стресогенних факторів, породжуваних війною, виникла потреба відшукати ресурс подолання стресу, що допоможе у підвищенні стресостійкості дітей в ситуації глобальних військових дій, дуже важливо вийти на фазу адаптації, у якій треба діяти  раціонально, усвідомлено та стійко.

Т. Зав’ялова ознайомила з Міжнародним проектом “Хібукі-терапії” який продовжує діяти у майже всіх містах України, м’яка іграшка з Ізраїлю допомагає нашим дітям переживати травматичні події. Це новітній метод психотерапії, заснований лікарем Шай Хен Галем (Ізраїль), спрямований на перенесення страхів, переживань, тривог дитини на іграшкового друга через піклування про нього. Завдяки керівнику міжнародних проектів з Хібукі-терапії Dafna Sharon (Ізраїль), як показує практика, ефективний психологічний метод допомагає й нашим українським діткам подолати стресовий стан. “Важко, але так необхідно, запалити вогники в дитячих очах, особливо якщо вони довго сумували і бачили зовсім недитячі реалії…. З неймовірною собакою-обіймакою у нас це вийшло,- підсумувала розповідь Т. Зав’ялова.”

Тетяна Чернега продовжила свій виступ розкривши як арт-терапія, заняття з ейдетики сприяють у ранньому розвитку дітей. Тренерка поділилася практичним досвідом роботи з дітьми, використовуючи різні техніки арт-терапії, а саме казкотерапія, вправи на розвиток роботи правої та лівої півкуль, застосування у роботі тіста, вправи на розвиток мовлення, розповіла про власні методики, які використовує у роботі що мають результативний ефект. Перевага арт-терапії в тому, що людина поряд з консультаціями фахівця може цілком самостійно застосовувати окремі прийоми та вправи. Т.Чернега підкреслила, методи арт-терапії можна віднести до найдавніших і природних форм корекції емоційних станів, для зняття накопиченої психічної напруги, заспокоєння та зосередження. Тренерка наголосила, що при будь-якій корекційній роботі величезний вплив має музичний супровід, адже музика впливає на організм дитини, наш мозок сприймає її одночасно обома півкулями: ліва півкуля відчуває ритм, а права – тембр і мелодію. Техніки музикотерапії є відмінним засобом для відновлення душевної рівноваги, для активації творчого потенціалу.

Відрадно, що обидві наші доповідачки – випускниці Прикарпатського національного університету, які знайшли своє покликання, успішно працюють на психолого-педагогічній ниві, діляться досвідом, своїми успішними кейсами. Студенти, присутні в залі, із зацікавленням слухали, ставили багато запитань, брали участь у дискусії та практичній тренінговій роботі.

Інформацію підготувала
доктор філософських наук, професор
Олександра КАЧМАР