Викладачі факультету пройшли наукове стажування в Університеті Люмса в Римі

З 15 по 21 червня викладачі педагогічного факультету – професор кафедри початкової освіти Олена Будник i доцент цієї ж кафедри Катерина Фомін, перебували в Університеті Люмса (Італія) за програмою науково-педагогічного стажування. Науковий консультант – професор кафедри дидактики, методики викладання та спеціальної педагогіки, директор Школи післядипломної освіти з розвитку громадянського суспільства Марія Чінкве люб’язно ознайомила з історією другого (найстарішого в Римі після La Sapienza) університету, викладачами, освітніми програмами підготовки фахівців, зокрема педагогів.

У період стажування (загальний обсяг – 30 акад. год) вивчено особливості підвищення кваліфікації учителів, передусім у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами; методики розвитку soft / digital skills; організацію електронного навчання та Moocs в Університеті Люмса. Достатньо вдалою виявилася зустріч з римськими учителями під час семінару на базі цього університету. Італійські педагоги були зворушені презентацією про дітей війни; висловили свою підтримку і захоплення працею українських освітян; виявили зацікавлення співпрацею з вивчення досвіду навчання українських учнів, які перебувають у статусі вимушених переселенців та адаптуються до італійської системи освіти.

Програма стажування також передбачала обмін досвідом щодо навчання студентів, які перебувають у кризових ситуаціях життєдіяльності, для надання їм психологічної та інформаційної підтримки; обговорено участь у проєкті “Глобальний вплив на освіту / Global Impact on Education”. На запрошення колег з Університету Люмса (Італія) 26 червня 2023 р. професор Олена Будник взяла участь у міжнародній конференції на тему: «Виховання заради миру» (у змішаному форматі). Спільно з польською колегою Маріолою Козубек, професором Сілезького університету в Катовіце, було представлено результати співпраці у науковій і освітній сфері обох університетів, особливості роботи викладачів Прикарпатського університету в умовах воєнного стану, акцентовано на необхідності надання педагогічного супроводу учням (студентам) в умовах війни та підготовки вчителів до формування європейських духовних цінностей молодої людини. У виступах учасників йшлося про важливу місію університетів – діалог і співпраця заради миру та єдності громадян, що підтримується Глобальним Освітнім Пактом.

Інформацію підготувала
доктор педагогічних наук, професор
Олена БУДНИК