Упродовж 25-29 жовтня тривали курси підвищення кваліфікації для педагогічних працівників Калуської ТГ, які забезпечують навчання учнів 5-11(12) класів у закладах загальної середньої освіти, відповідно до нових методик згідно з Концепцією «Нова українська школа» за напрямами, визначеними п.15 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого Постановою КМУ від 21.08.2019 №800 на тему: «Цифрові технології в освітньому процесі НУШ», організовані та проведені викладачами педагогічного факультету на базі Центру інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem».
Уперше в університеті за кошти державної субвенції відповідно до підписаних договорів навчалося 354 учителів, котрі працювали у 15-ти локаціях за фаховим спрямуванням: математика, STEM-освіта та інтегровані курси; біологія, екологія, основи здоров’я і природничі науки; географія, природничі науки; інформатика, інформаційні технології та робототехніка; фізика та астрономія; історія України, всесвітня історія, етика та правознавство; українська мова та література; зарубіжна література та інтегровані курси; іноземні мови та ін.
Як зауважує професор Олена Будник, акценти на курсах здійснено на вдосконаленні інформаційно-комунікаційної, цифрової, інклюзивної та мовленнєвої компетентностей щодо: використання цифрових інструментів в організації освітнього процесу; застосовування онлайн-сервісів для формувального та підсумкового оцінювання результатів навчання; розвитку навичок упровадження медіаосвітніх технологій та забезпечення зворотного зв’язку в умовах дистанційного/змішаного навчання здобувачів освіти; забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами з допомогою ІКТ; розвитку soft skills у професійній діяльності тощо.
Зокрема, у контексті реалізації програми курсів учасники поглибили свої знання про особливості інтеґрації в освітньому процесі НУШ, обговорили проблеми викладання інтегрованих курсів у межах мовно-літературної галузі та STEAM-предметів (професор Тетяна Качак). Обов’язковий елемент кожного заняття – практична робота вчителів щодо використання освітніх цифрових сервісів (LearningApp, Kahoot, Padlet та ін.), розвиток умінь створювати власні медіапродукти й використовувати їх у викладанні конкретного навчального предмета (доценти Тетяна Близнюк і Катерина Фомін). Питання запобігання кібербулінгу сприяли розвиткові медійно-інформаційної грамотності вчителів, критичного мислення задля протидії маніпуляцій і фейків, дотримання правил інформаційної гігієни у сучасному інформаційному просторі (професор Інна Червінська).
Професор Світлана Чупахіна залучила слухачів до обговорення актуальних проблем інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти та ознайомила із застосунками, які доцільно використовувати у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема з Purposegames, що дозволяє створювати дидактичні ігри для закріплення вивченого з різних навчальних предметів.
Як зауважили керівники Калуських ліцеїв №№ 10, 2 – Тетяна Федорів і Наталія Овсеєнко, представлений у програмі курсів матеріал є особливо актуальний у сучасних умовах дистанційного та змішаного навчання, адже вчителі у режимі офлайн навчилися працювати з конкретними цифровими ресурсами та інструментами для роботи з учнями, налагодження з ними зворотного зв’язку та мотивації до пізнання нового знання.
Після завершення курсів привітати педагогів прибув мер Калуша Андрій Найда, начальниця управління освіти Калуської міської ради Ірина Люклян, а також керівники закладів загальної середньої освіти. Відрадно, що відчувається підтримка освітян зі сторони місцевої влади, адже це був перший досвід навчання понад трьох сотень учителів за кошти державної субвенції на базі Прикарпатського університету. Всі учасники отримали свідоцтва про підвищення кваліфікації (30 акад. год).