Міжнародний проєкт «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти, № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP стартував у жовтні 2017 року. Вперше за всю історію існування грантових програм Європейського Союзу (TEMPUS та ERASMUS+ КА2) бенефіціаром та координатором проєкту (у якому взяли участь 9 університетів – 3 європейських та 6 українських) виступив саме український заклад вищої освіти – Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника.
Проєкт тривав три роки. У зв’язку з пандемією був продовжений і завершився в квітні 2021 року. Результати цього унікального міжнародного проєкту представили сьогодні учасники команди бенефіціара на пресконференції з представниками засобів масової інформації.
На зустрічі з журналістами були присутні ректор Прикарпатського національного університету Ігор Цепенда, учасниця академічної групи проєкту MoPED в Прикарпатському університеті, проректорка з науково-педагогічної роботи ПНУ Галина Михайлишин, начальниця відділу управління проєктами університету, координаторка проєкту Любов Зінюк, директорка Центру інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem», створеного в рамках проєкту, голова академічної групи проєкту MoPED в ПНУ Олена Будник, учасники академічної групи проєкту MoPED від ПНУ, студенти та вчителі шкіл Івано-Франківська, які брали участь у тренінгах та конференціях у рамках проєкту.
«Цей проєкт є цікавим не лише для українських вчителів, а й університетів, які займаються цією проблематикою і також для європейських університетів. Він, в першу чергу, охопив не тільки покращення матеріальної бази і показ моделей того як має виглядати сьогодні сучасна українська школа, але й зробив дуже важливий крок у методиках. Дав можливість вчителям, студентам вже сьогодні розпочати оволодівати курсами з інноваційними методами навчання в навчальному процесі. Перші приклади реалізації проєкту засвідчують про те, що і педагоги, і студенти, які вивчають ці курси не лише ознайомлюються з ними, але й створюють нові інноваційні ідеї», – зазначив ректор ПНУ Ігор Цепенда.
Ректор також зауважив, що офіс програми ЄС Еразмус звернув увагу на цей проєкт, щоб вирізнити його як найбільш успішним із проєктів, які були реалізовані за останній час в рамках програми Еразмус + в Україні.
Бюджет проєкту «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти, № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP склав 861 тисячі 445 євро. Завдяки європейському досвіду українськими університетами консорціуму розроблено 21 новий курс з сучасної методики викладання STEAM предметів із використанням ІКТ, з яких 6 викладаються англійською мовою. Також створено курс професійної англійської мови для педагогів та розроблено керівництво для створення профілю вчителя з переліком цифрових компетентностей.
Вітчизняними університетами-партнерами створено шість інноваційних класів, які перетворені у центри інноваційних інструментів викладання. Командою Університету Деусто (Іспанія) розроблено гру для створення таких інноваційних класів у закладах середньої та вищої освіти.
«Цей проєкт має і національне значення. Адже результати тих досліджень, які проводилися по педагогічній освіті в Україні під час виконання першого робочого пакету, були використані МОН України при формуванні картки вчителя початкової школи. Його велике значення ще й в тому, що він повністю відповідає вимогам Нової української школи. Фактично цей проєкт вивів на новий рівень якість освіти відповідно до європейських стандартів в українських університетах-партнерах проєкту», – підкреслила координаторка проєкту Любов Зінюк.
Впродовж трьох років його реалізації, йшлося під час пресконференції, проведено велику кількість тренінгів, майстер-класів та міжнародну конференцію для викладачів університетів та вчителів шкіл, де вони змогли покращити свої цифрові та дидактичні компетенції, тощо.
«Команда Прикарпатського університету працювала над вирішенням основних завдань проєкту, які передбачали і розроблення нових навчальних курсів, що стосуються STEM-освіти для студентів університету. Ми розробили 4 таких курси і впроваджено їх в освітній процес, один із яких англійською мовою. Також для викладачів, науковців, студентів і вчителів фахівці Центру інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem», створеного в рамках проєкту, підготували і видали за кошти проєкту різну наукову продукцію щодо використання європейського досвіду в освітньому процесі. Адже впродовж тривалості проєкту команда Прикарпатського університету мала можливість навчатися в кращих університетах Європи, зокрема, Університеті Деусто (Іспанія), Кіпрському університеті та Краківській гірничо-металургійній академії в Польщі», – розповіла голова академічної групи проєкту MoPED в ПНУ, професорка Олена Будник.
Також команда фахівців Центру провела низку тренінгів для викладачів різних факультетів/інститутів ПНУ, під час яких ознайомили їх з новітніми європейськими освітніми практиками викладання STEM-освіти, використання цифрових інструментів навчання в освітньому процесі. Водночас такі тренінги проходили і для вчителів шкіл області.
У ході пресконференції Олена Будник презентувала виставку наукової продукції, підготовленої учасниками академічної групи MoPED. Наукові статті та навчальні посібники для студентів і викладачів з проблем розвитку цифрової компетентності та медійної грамотності педагогів, використання інформаційних комп’ютерних технологій в освітньому процесі Нової української школи, зазначила професорка, будуть сприяти підвищенню професійної майстерності.
Своєю чергою вчителі початкової школи №26 Івано-Франківської міської ради Аліса Павлюк та Наталія Кісь, які були активним учасницями тематичних тренінгів в рамках проєкту, розповіли під час пресконференції про використання набутого досвіду в роботі зі своїми учнями, зокрема, в умовах дистанційного та змішаного навчання.
У рамках проєкту MoPED в Центрі інноваційних освітніх технологій “PNU Ecosystem” відбулися заняття з робототехніки для учнів шкіл. Школярі тут вивчають основи механіки на базі конструктора «Прості механізми»; займаються конструюванням та програмуванням роботів на базі наборів WeDo 2.0 та програмного забезпечення LEGO Education.
Нагадаємо, що Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника – головний бенефіціар та координатор міжнародного проєкту «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти, № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP. Його партнерами у проєкті стали – Університет Деусто ( Іспанія) , AGH Університет науки і технологій (Польща), Кіпрський університет (Кіпр), Київський університет ім. Бориса Грінченка, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди, Уманський державний педагогічний університет ім. Павла Тичини, Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського, Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка та ТзОВ “Quality Ukraine”.
Додатково про проєкт дізнавайтеся на сайті: http://mopedproject.eu/ua/