Професорка Оксана Цюняк виступила на VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід»

17 травня 2024 року заступниця декана з наукової роботи, професорка кафедри початкової освіти Оксана Цюняк взяла участь у VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід», організованій на базі Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (м. Суми).

Цьогоріч конференція об’єднала талановиту наукову молодь з усіх регіонів України, а також зарубіжжя – Польщі, Болгарії, Чехії, Канади, США. Модерувала захід − докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри української мови і літератури Олена Семеног.

Із ґрунтовними науковими доповідями у межах пленарної частини конференції виступили провідні українські та закордонні вчені. Професорка Прикарпатського університету Оксана Цюняк звернулася до учасників конференції з вітальним словом, а також у виступі зазначила, що нині проблема академічної доброчесності серед університетської спільноти є актуальною і на часі. Адже, як показує досвід, реалії сьогодення не завжди сприяють доброчесному вибору, а без якісної освіти неможливо підготувати компетентного, грамотного, конкурентоспроможного на сучасному ринку праці фахівця, професіонала своєї справи. Без сумніву, академічна доброчесність є основою духовної цілісності та моральних цінностей особистості, міцності її характеру, а імплементація принципів академічної доброчесності безпосередньо має вплив на зміну мислення та свідомості, формування життєвих і професійних цінностей, базових компетенцій у молоді під час навчання в університеті. На жаль, досить часто можна спостерігати недотримання вимог академічної етики, поширеним є явище академічної недоброчесності, написання наукових праць на основі чужих матеріалів без самостійного дослідження та опрацювання наукових джерел. За переконаннями Оксани Петрівни, фундaмeнтaльними принципами aкaдeмiчної доброчесності є чесність, довіра, повaгa, справедливість та вiдповiдaльнiсть, яких обов’язково i за будь-яких умов повинні дотримуватися усі учасники освітнього процесу. Одним із основних завдань науково-педагогічних працівників є підтримання студентів та забезпечення якісного освітнього процесу у закладах вищої освіти, а доброчесність має стати основою освітньої і наукової діяльності.

Інформацію підготувала

заступниця декана з наукової роботи

професорка Оксана ЦЮНЯК