Сьогодні у Центрі інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem» Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника відбулася панельна дискусія фахових експертів у сфері дошкільної освіти «Цифровий простір дошкільної освіти. Інформаційні технології. Штучний інтелект». У заході взяли участь ректор Прикарпатського університету Ігор Цепенда, народний депутат України, голова підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Володимир Воронов, завідувачка навчальної лабораторії «Центр освіти і піклування дітей раннього та дошкільного віку» Прикарпатського національного університету Людмила Мацук, а також директори, методисти, вихователі ЗДО міста та області, студенти спеціальності «Дошкільна освіта». Модерувала дискусію фахівець навчальної лабораторії «Центр освіти і піклування дітей раннього та дошкільного віку» Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Надія Лазарович.
«Вітаю вас шановні колеги! Приємно, що ми сьогодні з вами будемо обговорювати надзвичайно цікаву проблематику, яка є дуже актуальною. В першу чергу, потрібно проаналізувати, як діджиталізація, зокрема, штучний інтелект, може впливати на формування та ранній розвиток особистості, дошкільнят. Нам потрібно дуже широко підходити до цього питання, розуміти всі переваги і з користю їх використовувати та знати небезпеки і мінімізувати їх. Це необхідно для того, щоб ми виховували інтелектуально розвинену та фізично здорову особистість. Хочу подякувати Володимиру Воронову, який сприяв тому, щоб створити у Верховній раді України підкомітет раннього розвитку та дошкільної освіти. Робота над трансформаційними процесами у цій сфері дуже потрібна, бо саме під час дошкільного дитинства закладається фундамент у ментально здорової та інтелектуально розвиненої людини», — підкреслив ректор Ігор Цепенда на початку роботи експертів.
«Дуже радий бачити усіх присутніх! Вдячний колективу університету за те, що ви плідно працюєте над раннім розвитком та дошкільною освітою. Дякую ректору Ігорю Євгеновичу за підтримку ідеї створення навчальної лабораторії на базі вашого навчального вишу. Стосовно теми дискусії, то хочу сказати, що технології, це не тільки те, що полегшує працю вихователя, комунікацію між батьками в освітньому процесі, це крок в цивілізований світ, який ми робимо разом з ПНУ. Сподіваюся, що всі ідеї, які сьогодні прозвучали, будуть найближчим часом втілені у життя», – зазначив народний депутат України, голова підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Володимир Воронов.
Він також розповів про реформи в дошкільній освіті. За словами автора законопроєкту, у документі врахований найкращий вітчизняний і світовий досвід, сучасні виклики та тенденції, а також євроінтеграційні процеси. Основна філософія законопроєкту полягає в тому, що кожна дитина в Україні повинна мати можливість здобувати якісну сучасну дошкільну освіту з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. Водночас законопроєкт вимагає, щоб освітній простір для дітей та освітян був безпечним, здоровим, інклюзивним, розвивальним та цифровим.
Дискусійними векторами сьогоднішньої зустрічі були:
- Впровадження елементів цифровізації в роботі сучасних ЗДО.
- Цифровізація освітніх програм дошкільної освіти України.
- Застосування штучного інтелекту в підготовці студентів педагогічних спеціальностей.
- Підготовка вихователів у проведенні освітніх видів діяльності з дітьми дошкільного віку через призму ШІ.
Активними учасниками панельної дискусії виступили головний науковий співробітник відділу роботи з обдарованою молоддю Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», професор Тетяна Шарова; професор кафедри інформаційних систем та мереж Національного університету «Львівська політехніка» Роман Пелещак; головний спеціаліст з питань дошкільної освіти Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради Ольга Балкова; методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Ірина Кушла; тренер по роботі з освітньою програмою «Освіта і піклування» для дітей раннього та дошкільного віку в системі «Mr. Leader Education & Care» Ірина Бондар; вихователь-методист ЗДО №3 «Берізка», м. Коломия Наталія Грицюк.
Інформацію взято з сайту
Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника