ПРОФЕСОР ІННА ЧЕРВІНСЬКА ПРЕЗЕНТУВАЛА ДОПОВІДЬ НА МЕТОДОЛОГІЧНОМУ СЕМІНАРІ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

3 квітня 2025 року відбувся методологічний семінар Національної академії педагогічних наук України на тему: «Стратегічні орієнтири та інноваційні практики утвердження української національної ідентичності в умовах воєнного стану».
Захід, присвячений актуальній тематиці в умовах героїчного протистояння українського народу російській військовій агресії, об’єднав представників Комітету Верховної Ради України з питань молоді і спорту, Міністерства молоді та спорту України, Міністерства оборони України, провідних науковців, громадських діячів, науково-педагогічних і педагогічних працівників закладів освіти, а також усіх небайдужих до майбутнього країни.
Семінар відкрив Президент НАПН України, доктор філософських наук, професор, академік НАН і НАПН України Василь Кремень. У своїй мотиваційній промові він загострив увагу на цивілізаційному зіткненні в умовах глобалізації, коли на зміну діалогу націй приходить їхня конфронтація. Також він підкреслив глибину екзистенційних викликів, що постали перед українською нацією у зв’язку з війною, та відзначив героїзм і самопожертву захисників і захисниць України, чия пам’ять буде вписана золотими літерами в новітню історію держави.
У роботі методологічного семінару взяла участь Інна Червінська, професор кафедри початкової освіти та освітніх технологій, завідувачка творчої навчально-наукової лабораторії «Гірська школа Українських Карпат», яка на пленарному засіданні презентувала доповідь на тему «Національна ідентичність зростаючої особистості: виклики сучасних медіа та соціальних мереж».
Під час виступу доповідачка акцентувала увагу на проблемі впливу сучасних медіа та соціальних мереж на формування національної ідентичності зростаючої особистості в часі воєнної доби. Ознайомила з результатами досліджень, які стосуються поведінки неповнолітніх у віртуальному просторі та затребуваності різних видів соціальних мереж у молодіжному середовищі, виокремила виклики та запити соціальних мереж і засобів масової інформації, навела приклади маніпуляцій свідомістю неповнолітніх, оприлюднила статистичні дані результатів цього впливу.
У контексті доповіді було представлено напрацювання та позитивний досвід Карпатського національного університету імені Василя Стефаника з формування медійної освіти, медіаграмотності та медіакультури здобувачів освіти, увиразнено дієві механізми їх реалізації в освітньому процесі й під час організованого дозвілля у студентському середовищі.
За результатами методологічного семінару буде підготовлено ґрунтовні матеріали, для наукового видання, який сприятиме вдосконаленню політики у сфері утвердження української національної ідентичності та стане потужним імпульсом для впровадження нових підходів у вихованні й освіті молоді.