Круглий стіл-полілог «Візії творчої спадщини професора Володимира Костіва в науковому й освітньому вимірах сьогодення»

29 січня  2025 р. на педагогічному факультеті відбувся Круглий стіл-полілог «Візії творчої спадщини професора Володимира Костіва в науковому й освітньому вимірах сьогодення», приурочений 70-річчю від дня народження вченого.

Захід було організовано спільними зусиллями кафедр соціальної педагогіки та соціальної роботи, психології розвитку, навчально-наукового центру «Педагогіка та психологія вищої школи», науково-дослідної лабораторії «Історії та методології психології», Центру дослідження дзвонарства й проведено в змішаному форматі. До роботи круглого столу-полілогу долучилися колеги педагогічного факультету:  кафедри початкової освіти та освітніх інновацій і педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика.

Модератором заходу виступила докторка педагогічних наук,  професорка, завідувачка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Роксоляна ЗОЗУЛЯК-СЛУЧИК.

Професор Володимир Костів відомий значним  внеском  у розвиток української науки в царині родинної педагогіки та формування різноаспектної культури особистості. Під його керівництвом вперше в Україні на основі синергетичного підходу розроблена концептуальна модель формування різноаспектної культури особистості, обґрунтовано новітні методологічні засади й технологічні шляхи формування світоглядної культури особистості, розроблена технологія діагностики нахилів і здібностей абітурієнтів до вибору відповідної професії. Він  започаткував наукову школу дослідників, які і сьогодні  продовжують розвивати його наукові ідеї у вивченні проблем формування різнобічної  культури учнівської і студентської молоді.

З привітальним словом до наукової спільноти звернулася Ірина ДІДУХ, кандидатка педагогічних наук, доцентка, заступник декана педагогічного факультету Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, зазначивши, що творча спадщина нашого визначного вченого є вагомим внеском у розвиток української освіти і науки.  Вона відзначила, що Володимир Костів сформував потужну наукову школу, його учні продовжують розвивати у науці ідеї та напрями, які він започаткував, проводять актуальні дослідження в галузі педагогіки та психології. Саме про багатовекторність творчості Володимира Костіва в царині науки, напрями, які він досліджував, й було висвітлено в наукових доповідях учасників круглого столу-полілогу.

Про розроблені Володимиром Костівим аспекти родинного виховання, родинні цінності й традиції та їх використання в професійній діяльності поділилися  у доповідях: Аноніна КОНОНЧУК, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя та Надія САБАТ, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

Важливість знань національних традицій і ментальних особливостей нашого народу в сучасній педагогіці й психології актуалізувала  у доповіді Світлана КІНДРАТЮК, кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології розвитку, завідувачка науково-дослідної лабораторії «Історії та методології психології» кафедри психології розвитку.

Значення дзвонарства у родинній педагогіці розкрив у доповіді Богдан КІНДРАТЮК, доктор мистецтвознавства, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика.  

Про розроблену Володимиром Костівим технологію діагностики схильності до вибору професії та діагностичні підходи у профорієнтаційній діяльності доповіла Оксана ПРОТАС, докторка педагогічних наук, професорка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.

Важливість культури у формуванні європейської єдності та значення мистецтва у цьому процесі висвітлила в доповіді Олександра КАЧМАР, докторка філософських наук, професорка кафедри управління соціокультурною діяльністю, шоу-бізнесу та івентменеджменту Навчально- наукового інституту мистецтв, директорка ННЦ «Педагогіка і психологія вищої школи» Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Концепцію  різнобічної культури особистості Володимира Костіва як основу для розроблення адаптивної культури особистості в контексті формування резильєнтності сучасної молоді розкрила у своїй доповіді Лідія ТИМКІВ, кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.

Досвідом формування наукового потенціалу учнів-членів МАН через використання творчої спадщини Володимира Костіва поділилася Надія ДЕРЕВ’ЯНКО, директорка Івано-Франківського обласного відділення МАН України, кандидатка педагогічних наук, доцентка, Заслужений працівник освіти України.

Значення виховних родинних традицій, досліджуваних Володимиром Костівим, та виховання етнокультурної ідентичності дітей і молоді засобами гуцульщинознавства актуалізував у доповіді Тарас ПАСКА, доктор філософії, асистент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика.

Учасники полілогу також поділилися спогадами про Володимира Костіва, його багатогранну особистість, широкий науковий світогляд, професійну майстерність, невтомну  енергію,  доброту, розповідали про те, як він допомагав, підтримував, спонукав до наукових досліджень.

Навдивовиж цікавою і теплою була розповідь про яскраві моменти життя й діяльності Володимира Костіва його доньки,  Галини ГАЛУЩАК, практичного психолога Угринівського ліцею  Угринівської сільської ради Івано-Франківської області.

Родзинкою заходу стало виконання пісні на слова професора Володимира Костіва, яку виконала його внучка Антоніна ГАЛУЩАК.

На завершення Круглого столу-полілогу учасники підвели  підсумки зустрічі й прийняли резолюцію.