Сьогодні в Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника відбулася зустріч віцепрезидента Національної академії педагогічних наук України, академіка Олега Топузова з керівництвом університету та викладачами педагогічного факультету.
Зустріч була присвячена важливим аспектам розвитку української освіти в умовах нових викликів, зокрема в контексті війни.
В.о. ректора університету Ігор Цепенда підкреслив важливість таких обговорень, зазначивши: «Ми живемо у час, який зумовлює нові виклики перед усіма, а особливо перед освітянами. Війна засвідчила про те, що велика кількість дітей, які зараз навчаються за кордоном, проходять через процеси асиміляції, адже вони більше не навчаються в українських школах. Це зменшує їхній зв’язок з українською освітою і створює нові проблеми, з якими ми зіткнемося в майбутньому. Тому важливо прогнозувати й шукати моделі, які допоможуть зберегти наш молодий генофонд. Це величезне завдання, яке сьогодні лежить на вчителях і педагогах усіх рівнів освітньої ланки. Вірю, що ця зустріч стане гарною нагодою для обміну думками та формування нових наукових проєктів, які допоможуть нам подолати ці виклики».
Зі свого боку, Олег Топузов розповів, що професійне становлення кожного педагога залежить від постійного розвитку та готовності до змін. Він підкреслив важливість взаємодії між науковцями та практиками для подолання освітніх труднощів: «Професійне становлення кожного з нас залежить від того, як ми будемо щодня розвивати свої знання та навички. Дуже важливо чути вашу думку про те, як будувати освітній процес і як впроваджувати ці зміни в практику. Від цього залежить, як виховуватиметься молоде покоління і як воно буде готове до майбутніх викликів».
Окрему увагу було приділено питанням загальної середньої освіти. Олег Топузов акцентував на необхідності модернізації загальноосвітніх програм і вдосконалення педагогічних методик, щоб вони відповідали потребам сучасного світу.
Було окреслено конкретні кроки для вдосконалення навчальних планів і підходів до викладання в загальноосвітніх школах, а також роль педагогів у підготовці майбутніх поколінь до відновлення і розвитку країни після війни.