Гостьова лекція “Формування ключових компетентностей молодших школярів засобами художнього слова” Галини Гузовської-Корицької

22 листопада гостьову лекцію “Формування ключових компетентностей молодших школярів засобами художнього слова” для студентів Педагогічного факультету спеціальностей “Початкова освіта” і “Дошкільна освіта” провела Галина Гузовська-Корицька, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри змісту і методик навчальних предметів Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, письменниця.

Професорка Тетяна Качак коротко розповіла про лекторку, її книги для дітей і підлітків, наукові та навчально-методичні здобутки. Галина Гузовська-Корицька запросила усіх у цікаву мандрівку сторінками книг “Світ навколо нас”, “Кульбаба: дід чи баба?”, “На сьомому небі від щастя”, “Лисичка-комерсантка”, демонструючи, як художнє слово стає засобом навчання, розвитку і виховання школярів.

Це було змістовне, методично багатогранне, професійно зорієнтоване інтерактивне заняття, на якому усі учасники мали можливість не тільки насолоджуватися глибиною та естетикою художнього слова авторки, а й практикувати ефективні методи та прийоми роботи з текстом задля формування різних компетентностней у здобувачів початкової освіти. Галина Романівна створила справжнє свято активної взаємодії, розвитку критичного, логічного, асоціативного мислення, генерації творчих ідей. Майстерне поєднання різних форм роботи (бесіда про дитячу літературу, опитування у ментімітері та гугл-формі, перегляд і коментування відео, читання та аналіз текстів, складання сенкана та інші інтерактивні вправи, узагальнення знань про освітні галузі й ключові компетентності учнів, робота в парах і групах над визначенням педагогічного потенціалу тексту та ін.) в межах одного заняття вразили не тільки студентів, а й викладачів, які були присутні на лекції. Це приклад того, як можна навчати результативно, продуктивно, цікаво, наповнюючи заняття особливим літературним матеріалом, використовуючи наскрізну інтеграцію, міжпредметні зв’язки, діяльнісний підхід та багато інших елементів різних освітніх технологій.

 Як зауважили доценти кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Оксана Кіліченко та Марія Копчук-Кашецька, запропнована методична модель роботи з текстами  є ефективною в освітньому процесі, адже змістовна, цікава для учнів, наповнена ігровими та інтерактивними елементами.

 Всі присутні подякували лекторці за майстер-клас і можливість разом, незважаючи ні на що, тримати гідно освітній фронт. Галина Гузовська-Корицька підсумувала: “під час гостьової лекції зігрівалися співдією, споживали методичні смаколики від авторки (маю надію, що в міру) й мудрували над підприємливістю та фінансовою грамотністю «Лисички-комерсантки», Зозулькою й визначали компетентності в однойменній відеооповідці (автор Ніна Шеденко); знадобився нам і “Колобок із “Дивосвіту”…. Скажу Вам, що студенти наші – золото, а не діти: технічно підковані, фінансово грамотні й підприємливі – дадуть собі раду в житті. Дай Боже під життєбезхмарним небом!”

Лекцію проведено у межах програми курсу “Дитяча література та методика навчання літературного читання” на запрошення професорки кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Тетяни Качак та доцентки кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Лариси Круль.