26 січня 2024 року з ініціативи колективу Навчально-наукового центру «Педагогіки і психології вищої освіти» проведено методологічний вебінар для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня доктора філософії «Діагностичні методи в наукових педагогічних дослідженнях».
На заході були присутні директорка центру док. філософ. наук, професор – Олександра Качмар; док. пед. наук, професор Оксана Протас, провідний фахівець центру, к. пед. наук, Ірина Зінькова; професори Надія Луцан і Інна Червінська; гарант освітньо-наукової програми «Професійна освіта» професор Оксана Цюняк; гарант освітньо-наукової програми «Освітні педагогічні науки» ппрофесор Вікторія Стинська; гарант освітньо-наукової програми «Середня освіта (українська мова) Анна Струк; здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти.
Професор О. Качмар ознайомила присутніх з діяльністю ННЦ, розкрила основні програмні напрями роботи: історико-педагогічний, соціально-педагогічний, психолого-педагогічний, діагностично-прогностичний.
Про класифікацію методів наукового дослідження ґрунтовно доповіла професорка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Оксана Протас. Доповідачка ознайомила із методами педагогічного дослідження на емпіричному та теоретичному рівнях та методами обробки даних результатів дослідження за допомогою кількісного і якісного аналізу; представила програмний комплекс «Технологія схильності абітурієнтів до вибору професії», в основі розробки якого лежить діагностичний комплекс АСІД (автоматизована система психологічної діагностики, автоматизована профорієнтаційна система «Орієнтир», АПІС (автоматизована інформаційно-пошукова система).
Ірина Зінькова презентувала результати діагностики за «Технологією схильності до вибору професії абітурієнтів» і зазначила, що вони допоможуть у визначенні нахилів та здібностей абітурієнтів у виборі спеціальності, моніторингове опитування учнівської молоді, студентів коледжу, університету щодо визначення майбутньої професії.
На завершення заходу професорка Інна Червінська подякувала організаторам за проведення методологічного вебінару і зазначила, що науково-дослідницька діяльність майбутніх докторів філософії є важливою складовою на шляху їхнього професійного зростання.
Інформацію підготувала
доктор педагогічних наук,
професор, професор кафедри початкової освіти
Оксана ЦЮНЯК