КАРПАТИ/АППАЛАЧІ: НОВІ ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ СПІВПРАЦІ

14 травня 2022 року відбулася онлайн-зустріч ректора Ігоря Цепенди та науковців Педагогічного факультету університету – Тетяною Близнюк, Інною Червінською, Оксаною Кондур, Марією Оліяр з давніми партнерами Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника – Центром дослідження Аппалач (США).

Онлайн-захід «Про вплив війни в Україні на карпатські гірські громади» у форматі «вільний мікрофон» організовано вже вдруге за ініціативи Голови Комітету міжнародних відносин (ІСС) Асоціації Аппалачських студій (АСА) Кетрін Ледфорд, професорки Аппалачського університету та підтримки нашого ЗВО. До неформальної дискусії долучилося близько 40 учасників з України та США.

Від українських науковців виступив ректор ПНУ, який відкрив зустріч. У своєму виступі Ігор Цепенда висловив вдячність «американській владі та народу США за величезну підтримку України, без якої нам було б дуже важко протистояти війні з Росією». Ректор також акцентував увагу учасників зустрічі на роботу, яку веде університет серед евакуйованих людей. Зокрема, йшлося про роботу психологів, як серед звичайних людей, так і у військових госпіталях, про культурну та мовну адаптацію біженців – від мовних курсів філологів до екскурсій містом від фахівців та студентів факультету туризму, а також фінансову підтримку університетів та колег, що постраждали від війни й роботу університету як хабу гуманітарних вантажів з Європи.

Тетяна Близнюк представила партнерам презентацію «Робота освітян гірських громад в умовах війни над забезпеченням навчального процесу й допомоги переселенцям», у якій висвітлено напрями роботи «Центру PNU-Ecosystem», Творчої навчально-наукової лабораторії «Гірська школа Українських Карпат», кафедри педагогіки початкової освіти щодо співпраці викладачів університету з гірськими громадами регіону Українських Карпат та організації роботи з тимчасово переселеними особами, яких на Прикарпатті налічується понад 140 тисяч.

Така кількість людей зумовлює вироблення нових стратегій освітньої діяльності. Серед яких пріоритетними є: налагодження освітнього процесу для дітей, які прибули з тимчасово окупованих територій і місць, де йдуть бойові дії; психологічна допомога «Психотерапія для дітей, постраждалих внаслідок воєнних дій»; консультативна допомога батькам дітей з особливими освітніми потребами; проведення екскурсій містом Івано-Франківськом та знайомство з історичними пам’ятками Прикарпаття; збір дитячих книг, підручників для дітей переселенців та бібліотек з міст, де окупанти знищили український літературний фонд; проведення курсів з вивчення української та іноземної мови (проєкт «Мовна адаптація»; знайомство з етнокультурними традиціями соціокультурного простору регіону Українських Карпат (розпис великодніх писанок, традиції складання великоднього кошика); організація навчальних тренінгів з медіаграмотності з метою запобігання маніпуляцій та фейків для педагогів, учнів та батьків гірських закладів загальної середньої освіти. Оскільки в умовах воєнної агресії інформаційна війна зі сторони ворога – це ще один фронт на території нашої країни.

На завершення зустрічі ректор Прикарпатського університету поділився планами щодо роботи Міжнародного центру зустрічей студентської молоді, що будується у серці Карпат – Микуличині, який в майбутньому стане центром реабілітації для психічно та фізично постраждалих від війни.

Тримаємо свій фронт і продовжуємо працювати для ПЕРЕМОГИ!