Вересень розпочався теплими зустрічами та новими ініціативами, що об’єднують педагогічну спільноту, дарують відчуття єдності, формують простір взаємної підтримки та надихають на творчі пошуки.
Спільні цінності й активна співпраця єднають Сумський державний педагогічний університет (СумДПУ) та Карпатський національний університет імені Василя Стефаника (КНУВС), утверджуючи простір педагогічної синергії та нових можливостей для здобувачів вищої освіти, молодих учених і науково-педагогічних працівників. Саме в такій атмосфері партнерства й єдності стартували заняття всеукраїнської онлайн-школи здобувачів «Термінологічна культура фахівця», які провели представниці двох закладів:
- Олена СЕМЕНОГ, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, керівник Центру науково-освітнього партнерства і мережевої взаємодії СумДПУ;
- Оксана ЦЮНЯК, доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової освіти та освітніх інновацій, заступник декана з наукової роботи педагогічного факультету КНУВС.
Заняття було присвячене постаті академіка НАПН України Неллі Григорівни Ничкало – Берегині української педагогічної науки. Унікальна нагода осмислити її багатогранний науково-педагогічний доробок (понад 600 праць), а також особистий внесок у розвиток національної й європейської педагогічної думки.
Професорка Олена Семеног наголосила, що академічна мова Неллі Григорівни Ничкало відзначається філігранністю й високою культурою мислення: уважністю до деталей, скрупульозністю у роботі з першоджерелами, глибоким проникненням у сутність педагогічних проблем. Її слово завжди звучить вишукано й натхненно, поєднуючи народну мудрість із фундаментальністю педагогіки. Саме це робить постать Неллі Григорівни особливо значущою для сучасної української педагогіки та надихає молоде покоління науковців і педагогів на творче зростання.
Її науковий доробок вражає: сотні праць, десятки поколінь дослідників, які зростали під мудрим наставництвом, незламна позиція у воєнний час. Для Неллі Григорівни праця – не лише основна форма життєдіяльності, а й засіб самовираження й самоствердження особистості. Цей концепт став дороговказом і в умовах війни: від ініціативи видання монографії «Українська освіта в полум’ї війни» (Ничкало, Овчарук, Гордієнко, & Іванюк, 2024) до щоденної підтримки освітян. Ця книга – свідчення героїзму й незламності, нелегкого шляху до Перемоги.
Професорка Оксана Цюняк підкреслила, що особистість академіка Неллі Григорівни Ничкало – це унікальне поєднання високої наукової культури, глибокої людяності та відданості вихованню майбутніх поколінь. Її життєвий і науковий шлях – приклад того, як невтомна праця, мудрість і внутрішня сила змінюють освітній простір України. Власною діяльністю – науковими працями, лекціями – вона виховує шляхетність, самоповагу, пробуджує в студентів, магістрантів та аспірантів інтерес до науки, формує покоління мислителів, здатних зрозуміти й творити світ. Як зауважує вчена, наукова школа виникає лише тоді, коли є оригінальна ідея, концепція, що започатковує новий напрям у науці, а також взаємопідтримка й пошанування думки Вчителя та Учня, дух творчості й готовність ділитися власними ідеями.
Для студентів, аспірантів, молодих учених учена є взірцем педагога-наставника, для якого праця – не лише професія, а й життєве покликання.
У вересневі дні ми щиро вітаємо вельмишановну Неллю Григорівну Ничкало з Днем народження! Бажаємо міцного здоров’я, натхнення й довголіття на славу педагогіки любові, педагогіки щастя та життєтворчості. Ваше слово і приклад залишаються для нас дороговказом.



