Вивчення міжнародного досвіду організації освітнього процесу

Доцент кафедри педагогіки початкової освіти Інна Червінська за результатами конкурсного відбору серед понад 240 претендентів з України, взяла участь у міжнародній грантовій програмі «Техно-педагогіка і розвиток системи вищої освіти» у Центрі міжнародного співробітництва та розвитку при Міністерстві закордонних справ Ізраїлю (Center for Cooperation and Advancement (CCA)).

Зміст освітнього курсу включав навчальні заняття, лекції, тренінги, конференції, виступи відомих фахівців у галузі техно-педагогіки, провідних учених університетів та наукових центрів Ізраїлю, проектну роботу, які розподілені за трьома блоками: вивчення історії, культури та традицій держави Ізраїль, знайомство з системою освіти країни – від дошкільної освіти – до вищої освіти, інклюзивної освіти й освіти впродовж життя та написання освітнього проекту.

Насиченим був і практичний кейс програми. До нього входило знайомство з освітніми закладами: центром розвитку, освітнім інкубатором «Парус» (центром освітніх ініціатив), центр реабілітації та розвитку Шаарей Цедек. Мета діяльності таких закладів – дати кожній дитині можливість усвідомити свої здібності в різних галузях знань і самостійно інтегруватися в суспільство. Цікавою була робота у педагогічному коледжі Давида Елина, де учасники програми зустрічалися з викладачами й студентами, взяли участь у дискусії на тему: «Освіта для вдосконалення та розвитку».

Ізраїль – країна яка постійно працює над розвитком розгалуженої системи освіти. Так лише в одному з наймолодших закладів вищої освіти Ізраїлю – Аріельському університеті працює 22 наукові центри, 2 школи, 26 департаментів, 2 факультети, де навчається понад 15 000 студентів та учнів. В університеті діє низка об’єднаних освітніх центрів, які спільно використовують університетські кампуси, наукові лабораторії та потужності для проведення експериментів й організації навчання.

Під час навчальних занять в Аріельському університеті учасники програми працювали в інноваційних класах, лабораторії симуляції, де викладачі і студенти мають можливість у режимі віртуальної реальності працювати з електронними підручниками, програмами, вивчати інноваційний педагогічний інструментарій, здобувати досвід роботи з цифровими симуляторами для організації та керівництва освітнім процесом.

Окремі дні Програми були присвячені навчальним тренінгам з написання освітніх і соціальних проектів. Відрадно зауважити, що спільний українсько-молдовський освітній проект (автори – Інна Червінська і Тетяна Сандецька) був визнаний авторитетним журі як кращий. А відповідний навчальний курс був відзначений міжнародним сертифікатом.